آشنایی با چهار برنامه‌نویس دبستانی انجمن دانش‌آموزی پایتون اصفهان

انجمن دانش‌آموزی پایتون اصفهان در زمستان ۹۶ با همکاری خانه ریاضیات اصفهان و پایلی آغاز به فعالیت کرد.

انجمن یک محیط پویا هست که دانش‌آموزان در آن در کنار هم و مربیان یاد می‌گیرند و ایده‌هاشون را در زمینه‌های اَپ، رباتیک، بازی، و هوش مصنوعی خلق می‌کنند. از اعضای فعال انجمن، چهار دانش‌آموز دبستانی هستند که در این خواندنی با آنها و ساخته‌هایشان آشنا می‌شویم.

shine

 

image

پارسا صمیمی

پارسا هشت‌ساله بود که اولین خط کدش را نوشت. با زبان‌های Roboro، Electro، Sctrach و پایتون برای ساخت بازی و محاسبات ریاضی کار کرده. پارسا دوست داره برنامه‌های هوشمندی بنویسه که به افراد نابینا و ناشنوا به طور خودکار کمک کنه.

image

حسین عشقی

حسین با زبان‌های AI و C و از ده‌سالگی برنامه‌نویسی را شروع کرد. به تازگی و در یک تیم ۵ نفره در مسابقه روبوکاپ شرکت کرد و یک ربات مریخ‌نورد ساختند که اشیاء را جابجا کنه. حسین دوست داره که در زمینه رباتیک به فعالیتش ادامه بده. 

 

پارسا و حسین تابستان امسال با هم یک بازی شبیه کارتون فوتبالیست‌ها را با پایتون برنامه‌نویسی کردند.

jonah

shine

 

image

رهام توسلی

رهام برنامه‌نویسی را کلاس چهارم و با ساخت چند بازی ساده با اسکرچ شروع کرد. او علاقه داره که در آینده برنامه‌نویسی را برای ساخت ربات‌های پیشرفته در یک شرکت مجهز استفاده کنه.

image

سامان قاسمی

سامان کلاس سوم بود که با Unity اولین خط کدش را نوشت. اولین ساخته‌‌اش یک بازی با موشک بود و بعدش بازی‌هایی شبیه ماینکرفت را هم ساخته. او دوست داره که در زمینه انیمیشن‌سازی به کار ادامه بده. 

 

رهام و سامان هر دو برنامه‌نویسی با پایتون را از کلاس پنجم و در پایلی و خانه ریاضیات اصفهان شروع کردند. آنها با هم تا به حال دو بازی هیجان‌انگیز ساخته‌اند:

 

jonah

بازی طبیعت‌بان: شخصیت این بازی یک کودک دوستدار طبیعت هست. با حرکت کیبورد، به جاهایی که زباله هست میره و با جمع‌آوری اونها به پاکسازی طبیعت کمک می‌کنه. بازی تا هنگامی که همه زباله‌ها جمع بشوند ادامه داره. در نسخه‌های آینده، شخصیت‌های جدیدی مانند حیوانات هم به بازی اضافه خواهند شد. کد و فایل‌های بازی را میتونی از اینجا دانلود کنی.

ClubDetectiveGame3

بازی دوم، بازی کارآگاه هست که پیچیدگیش از بازی طبیعت‌بان بیشتر هست. رهام و سامان نسخه اولیه بازی را تابستان نوشتند و می‌خواهند که با تعریف چند مرحله و شخصیت‌های بیشتر اون را به یک بازی هیجان‌انگیز تبدیل کنند.

برای اطلاعات بیشتر درباره انجمن میتونی اینجا را ببینی. انجمن دارای کارگروه‌های دیگری هم هست که بزودی ساخته‌های آنها هم در پایلی منتشر خواهد شد.


 

نظرات

  • رضا

    واقعا زحمت کشیدید و امیدواریم نزارن فعالیت ها خانه ریاضیات تعطیل بشه

    • Admin

      مایه خوشحالی بوده و هست
      خانه ریاضیات فعالیت‌هاش را دوباره از سر گرفته

  • فاطمه هانی

    خیلی ممنون دستتون درد نکنه واقعا زحمت کشیدید
    انشاالله همیشه سلامت و موفق باشید

    • Admin

      مایه خوشحالی بوده و هست
      ممنون. به امید موفقیت‌های هر چه بیشتر دانش‌آموزان

  • elina

    میشه لطفا دستورش را بذارین

    • Admin

      برنامه بازی‌های بالا؟
      برای بازی طبیعت‌بان گذاشته شده و می‌تونید دانلود کنید.